Seksualna orjentacija kao deo dosijea zaposlenih

Seksualna orjentacija kao deo dosijea zaposlenih

Pitanje o seksualnom opredeljenju postalo je uobičajeno za mnoge zaposlene u SAD, ali i u Evropi, i to u kompanijama kao što su JP Morgan Chase, Fejzbuk, Dojče banka, IBM, AT&T, itd. Na primer, kompanija Amerikan Ekspres koja izdaje čuvene kreditne kartice, već 10 godina prikuplja ovakve podatke o zaposlenim.

Prema jednom izvoru, skoro polovina velikih kompanija u dosjeima zaposlenih drži i ovu informaciju u pokušaju da ispuni broje inkluzivnosti homoseksulnih osoba, biseksualnih, ili transrodnih osoba.

– Danas sakupljanje ovakvih podataka više nije čudno. Daleko je manje straha i stigne i ove informacije se sakupljaju kao i svake druge – kaže jedan konsultant za Blumberg.

Ipak, nije u svim sektorima takva situacija, pa su neke kompanije ovo ostavile za godine pred sobom i još uvek ovakve podatke ne žele da prikupljaju zbog bojazni da bi mogle imati problema ako podaci procure. Takva je na primer naftna kompanija Ševron.

Nezgodno je i to što u 28 američkih država osobe koje nisu heteroseksualne ne uživaju posebnu zaštitu zakona, a blumberg piše i da je legalno nad njima sprovoditi diskriminaciju po tom osnovu.

Homoseksualizam se još uvek smatra krivičnim delom u 76 zemalja sveta, pa kompanije koje posluju u njima paze da ovaj deo svoje poslovne politike zanemare, to jest, da podatke o seksualnoj orjentaciji u tim zemljama ne traže.

Ovakva praksa je novost i za Ameriku. Svi se slažu da pre 20 godina ovako nešto nije bilo ni u najavi i da se klima za svega dve decenije toliko promenila da se od tabua stiglo do običnog podatka kao što je bilo koji drugi.

Ipak, jedan od advokata koji su ovim povodom govorili za Blumberg kaže da nije sporno sakupljati dobrovoljno date podatke i pitati bilo šta, ali da još nije došlo vreme u kom vlada potpuna jednakost, a ta kombinacija može biti opasna.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *