U protekle četiri godine, zbog mera štednje, američka Uprava socijalnog osiguranja (Social Security Administration – SSA) zatvorila je rekordni broj regionalnih kancelarija koje su pružale usluge ljudima koji su se prijavljivali za invalidske i starosne penzije.
Ovo je učinjeno kako bi se smanjili troškovi uz podsticanje većeg broja Amerikanaca da koriste internet usluge Službe. Zvaničnici socijalnog osiguranja kažu da zatvaranje jedne kancelarije predstavlja uštedu od četiri miliona dolara za 10 godina, što znači da će 65 zatvaranja dovesti do uštede od 260 miliona dolara tokom naredne decenije.
Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!
Članovi Specijalnog komiteta za starenje američkog Senata kritikuju Upravu u svom izveštaju prezentovanom sredinom juna 2014. godine. Prilikom odlučivanja koje će kancelarije biti zatvorene, kaže se u izveštaju, nisu korišćena dobra merila.
Pored 64 regionalnih kancelarija, zatvoreno je 533 privremenih terenskih kancelarija koje su pružale usluge ljudima u udaljenim oblastima, a broj radnih sati u preostalih 1.245 regionalnih kancelarija smanjen je budući da se fokus prebacuje na pružanje usluga putem telefona i interneta. Preko 40 posto ljudi koji su se obraćali Službi, prošle godine je moralo da čeka više od tri sedmice na sastanak.
Međutim, zvaničnici Uprave socijalnog osiguranja tvrde da zatvaranja nikako nisu bila nasumična već je o njima odlučivano na osnovu brojnih kriterijuma. Kao primer se navodi jedna kancelarija u Severnoj Dakoti koja je zatvorena 2011. godine jer je usluživala samo 17 osoba nedeljno, a nalazi se u blizini druge koja je preuzela njen posao.
Ali ostaje zabrinutost da neki stariji ljudi ne mogu da stignu do udaljenih kancelarija. Upozorava se da veliki broj starijih osoba nema pristup računarima i internetu. Takođe, dok se kancelarije zatvaraju, raste broj zahteva za penziju brojnih bejbibumera. Od 2007. godine, broj zahteva za penziju porastao je za 27 odsto – sa 2,6 miliona na 3,3 miliona.
„Eliminisanje suvišnih usluga, uključujući i pojedine kancelarije, van svake sumnje ima smisla za agenciju koja traga za načinima da sa što manje resursa usluži što više ljudi“, navodi se u izveštaju. „Međutim, jasno je i da agencija razmotrila uticaj odluka koje je donela proteklih godina na ljude koji se oslanjaju najviše na socijalno osiguranje: siromašni, osobe sa invaliditetom i na druge načine ugrožena starija populacija„, prenosi The Fiscal Times.