Prosečna trgovačka marža u Srbiji 23 odsto

Sa prosečnom maržom od 23 odsto trgovci u Srbiji često zarađuju više i od samih proizviđača, pišu Večernje.

Marže su zvanično poslovna tajna, ali velike razlike u cenama istih proizvoda pokazuju da su marže ponekad i više od šest puta veće nego u trgovinskim kućama u Evropi. 
Trgovačke marže u svetu kreću se oko 10 odsto, a u Srbiji na pojedinim artiklima dostižu i 150 odsto cene proizvoda. Za sada ne idu dalje zbog ionako drastičnog pada prometa u poslednje vreme.
Osnovne životne namirnice su naročito interesantne za zaradu pa cenu brašna neki trgovci opterećuju maržama i do 55 odsto, šećera i do 35 odsto, jestivo ulje do 33 odsto, a mleko oko 20 odsto. Trgovci u Crnoj Gori imaju marže od 20 do 30 odsto, u Sloveniji oko 23 odsto, a u Republici Srpskoj samo osam odsto. 
Istovremeno, veliki svetski trgovinski lanci zadovoljni su znatno manjim delom „kolača“. Francuski „Karfur“ koji godišnje ima obrt veći od 120 milijardi dolara, zarađuje prosečno 0,5 odsto na razlici u ceni. Kroz račune američke kompanije „Volmart“ godišnje prođe oko 400 milijarde dolara, a marža im je 3,6 odsto. Engleski „Tesko“ tokom godine „obrne“ više od 90 milijardi dolara, iako im zarada prosečno iznosi 4,1 odsto.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *