Pravila za osobe koje se staraju o drugima (3)

Podsećamo vas da se, ukoliko brinete o drugome, morate brinuti i o sebi. Ukoliko se brinete o drugima, ne smete zaboraviti i da brinete o sebi. Uspostavite pravila i pridržavajte ih se

Samosažaljenje često može da se izleči zahvalnošću. Da, negovatelji često imaju dobre razloge da žale sebe. Određeni nivo samosažaljenja može biti ok u određenom, kratkom periodu – svi smo mi samo ljudi.
Međutim, kada samosažaljenje postane opsesivno, ono nas drži zarobljene u negativnom stanju duha što povređuje nas više nego bilo koga drugog. Jedan od načina da se izvučete jeste da napravite spisak svega zbog čega ste zahvalni. Možemo biti zahvalni i samo zato što nam je toplo ove zime.
Ako joj dozvolite, zahvalnost bi mogla da vam promeni život. Potrebna je određena disciplina da bi se čak i poželelo da se izvuče iz živog peska samosažaljenja jer nam ponekad to stanje duha može delovati prijatno.
Međutim, jednom kada počnete da uviđate za šta sve treba da budete zahvalni, najverovatnije ćete osetiti kako polako postajete sve srećniji. To bi, sa druge strane, moglo da doprinese radosnijem staranju, što će vam opet biti vraćeno dobrim.
Edukujte se. Naučite više o glavnim problemima osobe o kojoj se brinete, npr. Alchajmerovoj bolesti ili dijabetesu. Internet, stručna literatura, organizacije koje su posvećene toj bolesti ili problemu… to su mogući izvori informacija.
Možete saznati više i o samom staranju, kako da se lakše izborite sa svakodnevnim problemima i da obaveze prema osobi o kojoj se brinete lakše uklopite u sopstveni život. Jedan od dobrih izvora od kog možete krenuti jeste i Penzin.
Povežite se sa drugim starateljima. Što se povezivanja tiče, internet je bogomdan. Ukoliko znate engleski ili neki drugi svetski jezik, imate veće mogućnosti, ali i ostalima internet omogućava lakše povezivanje. Treba samo voditi računa o sopstvenoj sigurnosti i privatnosti.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *