Spuštanje cena pred vikende da bi od ponedeljka ponovo poskupele da bi od narednog vikenda ponovo bile na akciji… Poznato? Koji su još neki od trikova kojim nas varaju?
Trgovci koriste razni spektar „veština“ da nas namame da nešto kupimo, ali i da nam robu prodaju po većoj cenoj nego što smo planirali.
Vera Vida, predsednica Centra za zaštitu potrošača (CEPS) kaže da, na primer, postoje pravila za oglašavanje robe na akciji ali da se to kod nas slabo poštuje, isto kao što je retko vidno istaknuto da robi na sniženju ističe rok trajanja.
Pet najčešćih trikova za prevaru kupaca:
- Spuštanje povećanih cena – Obično pred vikend kada više potrošača ide u veće kupovine brojne kampanje najavljuju akcije na robu koja će od ponedeljka ponovo biti iste ili više cene, da bi od narednog vikenda opet bila na akciji.
- Stalno sniženje – Neke radnje nude „stalna sniženja“ koja malo gde u svetu postoje. Ako nešto ima „stalnu“ cenu, pa makar bila i „snižena“, to je i dalje redovna cena robe.
- Manja gramaža ali veća cena – „Neprimetno“ smanjenje gramaže proizvoda, uz dizajn ambalaže koji je takav da je teško uočiti masu proizvoda koji kupujemo. Tako po istoj ceni, ili višoj ceni, dobijamo manje robe.
- Jedna akcija i more poskupljenja – Često u vikend-kampanjama trgovci ističu cene nekih proizvoda, tako da, kada potrošači odu u veću vikend-kupovinu zbog istaknutih proizvoda, oni trgovcima „manjak“ nadoknade kupovinom mnogih drugih ne baš tako povoljnih artikala.
- Nemogućnost upoređivanja odnosa cene i gramaže – Za proizvode koji se nude u paketu „2 u 1“, ili uz „20% gratis“, moramo da se pomučimo da preračunamo da li je i cena 20% manja, ili duplo manja za pojedinačni proizvod, što je pred rafom, sa korpom u ruci, ponekada zaista „viša matematika“.
Dosetite se još nekog trika kojim nas varaju. Na primer, kada je „akcijska cena“ na žutoj nalepnici zapravo veća od prethodne cene…