Od juna 2017, određene grupe korisnika zdravstvenog osiguranja neće morati na šaltere kako bi overili svoje zdravstvene isprave.
Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!
U junu počinje elektronska overa zdravstvenih kartica – prvo za stalno i povremeno zaposlene, i članove njihovih porodica, za penzionere i korisnike novčane naknade Nacionalne službe za zapošljavanje, a zatim, po fazama, i za sve ostale od ukupno 6.835.789 zdravstveno osiguranih stanovnika Srbije.
To znači da ni poslodavci za svoje zaposlene, a ni penzioneri i ostale kategorije osiguranika koji individualno overavaju zdravstvenu ispravu, neće morati na šaltere.
Ideja pilot-projekta kojim započinje automatska overa zdravstvenih kartica jeste da se na primeru velikih obveznika, koji imaju zaposlene širom Srbije, realizuje automatska overa zdravstvenih kartica, na osnovu podataka o plaćenim doprinosima iz Poreske uprave, koje Republički fond zdravstvenog osiguranja preuzima od Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja.
Dr Verica Lazić, v. d. direktora RFZO, rekla je za Novosti da će se overa obavljati na osnovu podataka koji se nalaze u matičnoj evidenciji RFZO, bez prethodnog obraćanja poslodavaca ili osiguranika ovom fondu.
„U zavisnosti od rezultata pilot-projekta, očekujemo da od oktobra automatska overa postane potpuno funkcionalna“, rekla je Verica Lazić.
Tako bi se onda od jeseni većini zdravstveno osiguranih overavale zdravstvene kartice, ali ne i stare papirne zdravstvene knjižice koje su po zakonu već morale da budu zamenjene, ali je rok produžen.
Najviše zahteva, oko tri miliona, podneto je pre isteka zvaničnog roka, u poslednja tri meseca prošle godine. Oko 505.000 zdravstvenih osiguranika nije ni podnelo zahtev.
Verica Lazić ističe da su verovatno opravdani razlozi za nepodnošenje zahteva, na primer, odsustvo iz zemlje.
„Svi građani koji postanu osiguranici Fonda, moći će i u narednom periodu i sledeće godine da podnose zahteve za novom karticom“, rekla je Verica Lazić.
U Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave priznaju da je u ovom slučaju sistem zakazao, jer se neplanirano pojavio još jedan papir. Ipak, kažu da se od planiranih rokova se ne odustaje. Overa starih knjižica postepeno se ukida.
„Mi ćemo krenuti od juna to da radimo, ali nećemo završiti ceo proces. Opet smo imali problema u usaglašavanju stvari, ali u junu krećemo u taj proces i polako ćemo puštati ceo sistem“, rekla je ministarka državne uprave i lokalne samouprave Ana Brnabić.
Elektronska overa, kažu u RFZO, bar za sada ne može da se primeni na nezaposlene, osigurane po osnovu bolesti, izbegle i raseljene, na osobe romske nacionalnosti, kao ni za poljoprivrednike i samostalnu delatnost, za koje Poreska uprava još ne dostavlja podatke o plaćenim doprinosima i zaduženjima.
Uvođenjem automatske overe smanjiće se i administrativni troškovi procedura na šalterima koje se sada plaćaju. Iako na prvi pogled deluje kao jednostavan projekat, Verica Lazić kaže da uspostavljanje automatske overe zahteva ispunjenje određenih preduslova, pri čemu je najvažniji uvođenje potpuno novog sistema za matičnu evidenciju i ostvarivanje prava (MEOP).
Izvor: Večernje novosti, RTS, Telegraf