Osam saveta za vežbanje pamćenja

Pamćenje je kao baterija mobilnog telefona – treba je puniti s vremena na vreme. Osam načina za vežbanje memorije

– Igrajte se! Igra slaganja reči, remi, bela, bridž, dame, šah i druge logičke ili strateške igre vežbaju pamćenje i izgovor su za druženje. Ako nemate partnere za igru, raspitajte se i pronađite klub. Počeli su da se otvaraju i u Srbiji. Rešavanje ukrštenih reči i čitanje novina pomaže, ali ne toliko koliko društvena igra.
– Družite se! Izađite u svet. Društveni kontakti stimulišu mentalnu aktivnost. Steknite naviku da pamtite imena ljudi koje upoznajete i detalje koje su vam ispričali o sebi.
– Učite! Naučite napamet brojeve telefona vaših bližnjih, probajte da zapamtite sve artikle sa spiska za kupovinu… Na snaženju memorije može se raditi učenjem pesama napamet, ali je korisno i ako u prste znate informacije koje su vam neophodne.
– Spavajte! Miran san je bitan za aktivno pamćenje. Noću, mozak trebi i sortira sećanja nakupljena u toku dana. Problem sa spavanjem neizbežno dovodi do konfuzije u pamćenju.
– Jedite! Neki sastojci hrane mogli bi biti korisni za očuvanje intelektualnih kapaciteta: omega 3 masne kiseline, vitamini B grupe, antioksidantni vitamini i oligoelementi, cink i selen.
– Pijte malo! Alkoholičari pate od pogoršanja dugoročnog pamćenja usled oštećenja mozga.
– Budite specijalista! Razvijajte svoje interesovanje, kao amaterski ornitolog, kuvar, astronom ili mikolog. Vežbajte i učite: da prepoznate ptice, znate recepte, sazvežđa ili gljive, ili šta god drugo. Time istovremeno vežbate pamćenje i zadivljujute okolinu.
– Prevodite! Bacite se na učenje stranog jezika.
– Čitajte! Čitanje održava i čak poboljšava pamćenje. Zabeležite ono što ste pročitali, a odlično bi bilo ako biste našli nekog s kim biste mogli da pričate o pročitanom.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *