Operater specijalizovan za starije korisnike: Za i protiv

Usluge telefona, interneta, kablovske televizije i mobilnog telefona sve češće su povezane pa više ne možemo birati šta ćemo i kada da platimo – ili ceo paket, ili nam sve isključuju. A havarije ili stečaj provajdera?

Stotine starih i nemoćnih u Kamberi, glavnom gradu Australije, ostalo je prvih dana maja 2014. godine bez telefona i interneta kada je kompanija ONESeniors, specijalizovana za pružanje ovih usluga za osobe preko 55 godina, otišla u stečaj.

Razlozi propasti kompanije nisu detaljnije navedeni, ali je važno to što je veliki broj ugroženih ljudi, sudskom odlukom o prestanku rada kompanije, u istom trenutku ostao odsečen od komunikacije sa svetom. Proći će dani, nedelje, možda čak i meseci dok svi budu obavešteni šta se dogodilo, i dok ne pronađu novog operatera.

Komentar Penzina: Ovo je zanimljiv primer održivosti infrastrukture i sistema koji ignorišu prirodni zakon da „pobeđuju oni koji mogu da se prilagode“. Kada se izgradi kanal koji je specijalizovan za jednu užu svrhu, i kada ljudi postanu orjentisani ili zavisni od njega, šta se dešava sa ljudima ako se nešto desi sa njim?

Na sličan način i mi u Srbiji danas imamo „pakete“ koji objedinjuju telefon, kablovsku televiziju, internet, pa i mobilni telefon. U slučaju neplaćanja jednog računa, tj. kašnjenja od mesec dana, ostajemo bez svih ovih usluga.

Kada su te usluge razdvojene možemo birati šta ćemo kada da platimo, u manjim ratama nego što košta ceo paket. A u slučajevima havarije, ili stečaja firme, uvek će nam ostati drugi kanali komunikacije. Jer, fleksibilnost je preduslov održivosti…

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *