Od avgusta će, kako je najavljeno, biti skuplje bankarske usluge.
Banke su za avgust 2022. najavile poskupljenje usluga. Mnoge su uvele naplatu novih naknada i u elektronskom bankarstvu.
Na primer, više pokušaja za podizanje novca sa bankomata ili neuspelih plaćanja preko interneta. Ukoliko ste ne svojom krivicom izgubili platnu karticu i imali iznos na računu do 3.000 dinara, vi snosite troškove. Ukoliko je iznos veći, teret snosi banka. Naravno, to važi ukoliko dokažete da niste zloupotrebili karticu ili bili vidljivo nemarni.
„Kod bezgotovinskih plaćanja postoji jedna specifičnost, a to je da se vrlo često naknade sa jednog platnog instrumenta, odnosno troškovi i gubitak, preliva na drugi platni instrument. Primer toga jesu platne kartice inostranih kartičnih sistema gde banke kod tih transakcija generišu značajne gubitke. Tu naknadu ne naplaćuju od korisnika, jer i nemaju pravo. Oni tu naknadu prenesu na druge platne instrumente ili uvedu neku novu naknadu“, objasnio je Aleksandar Stanojević, zamenik šefa Sektora elektonskih plaćanja Narodne banke Srbije.
Narodna banka Srbije radi na pospešivanju platnih instrumenata koji nose niže troškove. Konkretno, Dina kartica i instant plaćanja imaju daleko niže provizije.
To je neophodno, jer su banke i pored paketa koji uključuje i neke besplatne usluge, na primer elektronskog bankarstva, počele paralelno da naplaćuju naknade koje nisu bile uključene pri odabiru paketa.
„Za same klijente je bitno da u svakom trenutku budu svesni koje iznose plaćaju na osnovu kojih transakcija, odnosno kojih usluga, i da jednom mesečno pogledaju izvod i da razumeju dobro do poslednjeg detalja šta oni sve to plaćaju. Ideja je ako sve to plaćaju, da ako su suočeni sa većim troškovima kako da smanje troškove unutar paketa ili same banke ili da pak sagledaju koje su moguće alternative“, objašnjava Mališa Đukić, profesor Beogradske bankarske akademije.
Izvor: Biznis Telegraf
Fotografija: Steve Buissinne sa Pixabay