Uncategorized

Letnje breme uzimanja lekova (1): Dehidratacija

Dehidratacija se pogoršava kada pojedinci smanje unos tečnosti kako bi umanjili potrebu za odlaskom u toalet.

Penzin predstavlja serijal tekstova u tri nastavka o glavnim uticajima koje letnje vreme može imati na osobe koje primaju terapiju lekovima: 
Tokom toplih letnjih meseci, veoma je lako dehidrirati. Ovo se dešava zato što tečnost (voda) isparava sa kože. Dehidratacija se pogoršava kada pojedinci smanje unos tečnosti kako bi umanjili potrebu za odlaskom u toalet. Kada se tome dodaju diuretici (što može biti čak i kafa), jasno je da gubitak tečnosti ili dehidratacija mogu biti ozbiljni.

Dehidratacija ili nedostatak tečnosti mogu dovesti do ošamućenosti i/ili osećaja lupanja srca, što može biti izazvano srcem koje pumpa uprkos manjoj količini krvi. Pored toga, neunošenje dovoljne količine tečnosti često dovodi do konstipacije koja može biti pogoršana tokom letnjih meseci usled isparavanja tečnosti sa kože.

Tečnost, najbolje – voda, potrebna je da bi bubrezi i drugi delovi sistema krvotoka pravilno funkcionisali i da bi se osiguralo redovno pražnjenje creva i bešike. Svako, bez obzira na godine, treba da unosi više tečnosti tokom letnjih meseci.

Ukoliko se oseti ošamućenost ili ubrzano lupanje srca, ozbiljno ih treba razmotriti i prijaviti ih svom lekaru.

About the author

Penzin

Penzin je portal posvećen pitanjima starenja i poznih godina, kao i posledica koje će ovaj trend imati na pojedinca i društvo. Penzin edukuje, informiše i podseća na važne probleme i moguća rešenja za one koji se pripremaju ili su već u poznijim godinama, za one koji žele na vreme da razmotre sve mogućnosti, za one koji se staraju o ostarelim roditeljima, bakama i dekama. Za sve nas...

Isplata penzija