Tržni centri su dugo pokušavali da budu „javni prostor“, mesto za okupljanje, zabavu, druženje. Onda je došao internet, i ulica.
Evropa je koncept kupovine u tržnim centrima prihvatila 20 godina nakon SAD, a Srbija 20 godina nakon Evrope. I, dok je u svetu beležen pad promenta u njima, u Srbiji je krenula njihova izgradnja. Tržne centre danas potiskuje kupovina preko interneta, piše Tanjug a prenosi B92.
Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!
Ona nudi niže cene robe zbog nekoliko faktora: jednostavniji transport, nema troškova izložbenog prostora, dekoratera, obuke prodavaca za „živi kontakt sa kupcima“, itd.
Međutim, nije ovo jedini razlog. Mladi Amerikanci, koji su nekada bili glavni posetioci tržnih centara, danas čak 30 odsto manje kupuju u njima nego pre deset godina. Mladi danas, po prvi put, radije troše na hranu i društveni život nego na odeću.
Tržni centri su dugo pokušavali da budu „javni prostor“, mesto za okupljanje, zabavu, druženje. Ova svojevrsna mimikrija vremenom je počela da privlači i ljude koji svoje frustracije oslobađaju baš ovde, pa su sve češći i agresivni ispadi pojedinaca u ovim prostorima.
Dodatno, od napada 11. septembra 2001, kao i drugih incidenata sa većim brojem nasumičnih žrtava, mladi počinju da se brinu i za svoju bezbednost na ovakvim mestima, iako je upravo bezbednost bila jedan od važnih faktora za njihovu popularnost.