Kina: Plastičnom operacijom do posla

Kineski poslodavci ne kriju važnost telesnih kriterijuma prilikom izbora kandidata za posao, pa je Kina postala treće najveće svetsko tržište u oblasti plastične hirurgije.

Jedan od razloga zašto je Kina postala treće najveće svetsko tržište u oblasti plastične hirurgije, odmah iza SAD i Brazila, jeste to što kineski poslodavci ne kriju važnost telesnih kriterijuma prilikom izbora kandidata za posao, a neki u svojim oglasima čak navode i poželjni stas.

Zato se milioni Kineza podvrgavaju estetskim operacijama kako bi povećali svoje šanse da dobiju posao. Prošle, 2013. godine, oko sedam miliona mladih Kineza završilo je fakultet i stupilo na tržište rada.

Tako plastična hirurgija beleži godišnji rast i do 40 odsto, koji ne prati uvek i kvalitet – preko 200.000 ljudi postalo je žrtva nestručnih intervencija u nekim od preko milion „salona lepote koji pružaju usluge estetske hirurgije“.

Najčešća želja mladih jeste da koriguju očne kapke kako bi se približili „zapadnjačkom standardu lepote“. Ipak, bolji standard građana doneo je i neke „prirodne“ promene: prosečan osamnaestogodišnjak u Kini viši je za 4,2 centimetra od svojih vršnjaka pre 20 godina, i teži za osam kilograma – visok je 172,8 centimetara i težak 62,56 kilograma.

Paralelno sa ovim tendencijama, tržište kozmetičkih proizvoda 2013. godine dostiglo je vrednost od 6,4 milijarde dolara. A najnoviji trend jeste potraga za nekoliko najlepših Kineskinja koje bi kao manekenke i modeli za vrhunsku modu promovisale nove estetske vrednosti – mlađe od 25 godine, visoke preko 180 centimetara i teške do 55 kilograma, piše specijalni dopisnik Politike.

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *