Početna Magazin Godine Društvo Kako srebrnu ekonomiju pretvoriti u prednost budućeg sveta (7)

Kako srebrnu ekonomiju pretvoriti u prednost budućeg sveta (7)

Mit br. 7: Mala je verovatnoća da će stariji potrošači usvojiti novu tehnologiju
Realnost br. 7: Digitalna podela nije u suštini zasnovana na godinama i smanjivaće se tokom vremena

Uobičajena je zabluda da će stariji ljudi retko koristiti nove tehnologije. Stariji ljudi ne mogu da održe korak sa najnovijim tehnološkim razvitkom i nisu među prvima koji ih usvajaju niti su pokretači novih trendova. Starog konja ne nauči orati, smatraju skeptici.

Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!

Istraživanja pokazuju da, iako je ovo možda bila ista u prošlosti, stvar se sada menja. Istina je da postoji digitalna podela između starih i mladih u mnogim zemljama. U Nemačkoj, na primer, samo je 31% ljudi starijih od 65 godina koristilo internet 2010. godine, naspram proseka od više od 75% od ukupnog broja stanovnika. Ali ovo je više posledica nedostatka iskustva nego godina – to pre oslikava generacijsku razliku nego urođeni odnos između starosti i usvajanja novih tehnologija.

Mnogi od mlađih bejbibumera bili su u radnom odnosu u vreme evolucije kompujtera, mejlova i interneta i bili su prvi koji su shvatili vrednost ove tehnologije. U Nemačkoj, 75% osoba starosti od 45 do 62 godine tokom 2010. godine redovno je koristilo internet što je u skladu sa procentom koji se odnosi na čitavu populaciju. Skoro 80% američkih bejbibumera koristi internet za povezivanje preko društvenih mreža, skidanje muzike i filmova, finansijske transakcije i igre.

Tehnički potkovani sredovečni ljudi današnjice činiće podjednako tehnički potkovanu grupu seniora u decenijama koje dolaze.

Proizvod koji je uspeo da prevaziđe starosne granice jeste iPad kompanije Apple: od dizajna do marketinga proizvoda sve je bilo namenjeno svim generacijama. Primera radi, moćni zum, inteligentna tastatura i glasovne funkcije kao što je Auto-tekst pokazuju da je on veoma lak za korišćenje. Isto tako, u marketinškoj kampanji mogu se videti ljudi svih uzrasta kako rukuju proizvodom.