Kadilak – san na američki način

Kadilak – san na američki način

Kadilak je simbol američke rok kulture koja se stvarala 50-ih godina XX veka. Nalazi se u nebrojenim pesmama, na omotima ploča, u filmovima…

Kadilak je dugo bio statusni simbol. I tokom ’70-ih i ’80-ih, teških decenija za autoindustriju, odeljenje Kadilaka Dženeral Motorsa ostalo je vodeći proizvođač luksuznih automobila. Godine 1987. Kadilak je uzeo skoro 29% tržišta.

A sve je počeo Henri Liland (Henry Leland) koji je radio kao inženjer precizne mehanike kod Oldsmobila krajem XIX veka. Oldsmobil je uveo revoluciju u proizvodnju automobila time što ju je kompletno prebacio na proizvodne linije. Ali baš zbog te masovne proizvodnje, u Oldsmobilu nisu prihvatili Lilandov novi motor. On je, pod okriljem preduzeća koje je Henri Ford napustio, osnovao Cadillac Automobile (nazvan po osnivaču Detroita, francuskom istraživaču Kadilaku).

Na izložbi automobila u Njujorku, uspeo je da proda svoj automobil. Model A Cadillac koštao je 750 dolara, imao je motor sa jednim cilindrom koji je mogao da generiše 10 konjskih snaga i da dostigne brzinu od 25 milja po času. Bila je 1902. godina. Liland je ostvario svoj američki san.

Iako je Model A bio jeftiniji od Fordovog koji je proizveden naredne godine, Kadilak je od pristupačnih počeo da se okreće proizvodnji automobila sa stilom. Inženjer Harvi Erl, koji je tridesetih radio za Kadilak, smatrao je dizajn automobila umetničkom formom. Kadilak se prodavao čak i u vreme Velike depresije. Do 1941. godine, Kadilak je prodavao skoro 60.000 vozila godišnje.

Snovi se uvek najlakše prodaju. 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *