Kada mediji objave broj telefona u ličnom oglasu starice

Kada objavimo broj telefona usamljene starice od 80. godina, i to baš na Međunarodni dan stari, onda je za takav postupak teško pronaći prave reči…

Na Međunarodni dan starih, 1. oktobra 2014. godine, domaći mediji i organizacije koje treba da brinu i o dobrobiti starih, pokazale su neverovatnu neuviđavnost prema jednoj 80-godišnjoj Beograđanki.

Naime, neimenovane novine objavile su lični oglas ove dame u kojima traži društvo svog vršnjaka da „povremeno popiju kafu uz džez ili evergrin muziku“. Sve ovo ne bi bilo loše da u oglasu, suprotno standardima objavljivanja takvih oglasa i suprotno zdravoj pameti, nije objavljen i potpun broj telefona ove gospođe.

Da sve bude crnje, Crveni krst Palilula, valjda baš povodom Međunarodnog dana starih, rešio je da objavi fotografiju ovog oglasa na svojoj Fejzbuk stranici. Tu se niz kršenja prava privatnosti ne završava.

Napomena: U saopštenju povodom Međunarodnog dana starih, istog dana, Penzin je objavio 10 važnih pitanja u 21. veku među kojima je, tačka 8. – dostojanstvo, i pitanje privatnosti i bezbednosti starih lica. Ovo saopštenje prosleđeno je, između ostalih i Blic, dan uoči praznika…

Blic preuzima ovu fotografiju i objavljuje vest koja ubrzo skuplja preko tri hiljade lajkova na Fejzbuku. Po slobodnoj proceni lako je pretpostaviti da je telefonski broj starice videlo najmanje 10.000 ljudi, a verovatno i znatno više.

Pokušali smo da ostavimo komentar na Blicu da im ukažemo na ovaj problem (foto dole), ali komentar je ignorisan, vest sa fotografijom i dalje je u „etru“. Pisali smo im i na Tviteru, ali ni tamo nije bilo reakcije.

Kada objavite broj osobe u ličnom oglasu, ali i mi kada lajkujemo tako nešto, izazivamo:

  • uznemiravanje te osobe u gluvo doba noći
  • pronalaženja adrese i imena osobe putem „belih strana“
  • kontakt osobe sa ciljem prevare i drugih krivičnih radnji.
Kada objavimo broj telefona usamljene starice od 80. godina, i to baš na Međunarodni dan starih koji treba da podigne svest i o opasnostima sa kojima se suočavaju, onda je za takav postupak teško pronaći prave reči.

Dopuna vesti – Novine 24 sata, objavile su i sledeću rečenicu uz vest: „Ali kada budu pozvali naznačen broj telefona, u naznačeno vreme, neće im se javiti starija gospođa, već jedna od Agencija za bračno posredovanje.“ – Da li je ovde reč o naknadnom pokušaju „vađenja fleka“ ili nečem drugom, na primer, besplatnoj reklami za agenciju, slučajnoj ili namernoj. Mada, zanimljivo je i to da agencija ima radno vreme od 13 do 19 časova.


A šta kaže Zakon o oglašavanju? Član 45 –
Pristanak dat za korišćenje ličnog dobra u jednoj oglasnoj poruci ili za određeni period oglašavanja, određeni način, odnosno za oglašavanje radi određenog cilja, ne smatra se pristankom i za ponovljeno ili produženo oglašavanje, za oglašavanje na drugi način, odnosno za oglašavanje za druge ciljeve.

Komentar Penzina koji Blic nije objavio:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *