Japanske osiguravajuće kuće osiguravaju svoju zaradu u inostranstvu

Japanske kompanije ubrzavaju prekomorske akvizicije kao način da se podupru zarade, jer su shvatile da će morati da se pozabave problemom starenja i smanjivanjem broja japanskog stanovništva

U toku su pregovori o kupovini američke osiguravajuće kompanije Protective Life Corp od strane japanske Dai-ichi Life. Vest nije potvrđena, ali nije ni demantovana, a Reuters prenosi informaciju neimenovanog izvora. Ovo bi bio veliki zalogaj za japansku kompaniju – procenjuje se da bi posao bio vredan preko pet milijardi američkih dolara, ali nije nemoguće da oni to ostvare.

Dai-ichi Life je vredan blizu 15 milijardi i planira da finansira polovinu troškova akvizicije iz postojećih rezervi ako se dogovor postigne. Ostatak bi bio namiren iz eksternih izvora, što bi moglo da uključi i akcije, kao i kredite.

Ova japanska kompanija je jedina od japanskih velikih osiguravajućih kuća ostvarila rast prihoda premija osiguranja tokom prošle fiskalne godine.
I to zahvaljujući, između ostalog, australijskoj osiguravajućoj kompaniji Tower Australia Group koju je kupila za 1,2 milijardu dolara 2010. godine.

Dakle, kao i druge japanske kompanije, i to ne samo osiguravajuće, i Dai-ichi Life je shvatio da će morati da se pozabavi problemom starenja japanskog stanovništva i smanjivanjem njegovog broja. Predviđa se da će se dostignut maksimum od 128 miliona Japanaca, smanjiti za 14 odsto i da će ih 2035. godine biti 110 miliona. Pri tom, to stanovništvo će biti u većem procentu staro.

Zato japanske kompanije ubrzavaju prekomorske akvizicije kao način da se podupru zarade. Samo u toku ove godine, potrošeno je 27 milijardi dolara na spajanja i akvizicije van Japana, dok je u istom periodu prošle godine taj iznos bio 10,4 milijardi dolara.

Japanske osiguravajuće kompanije se fokusiraju na rastuće južnoazijske kompanije, ali zbog strogih pravila o inostranom vlasništvu u ovim zemljama, investicije u ove kompanije su uglavnom manjinski udeli i skupe. „Akvizicije kompanija iz razvijenih tržišta, sa druge strane, nisu izuzetno visoke i doprineće zaradi u relativno kratkom roku jer su uglavnom veće u obimu“, objašnjava jedan japanski ekonomski analitičar za Reuters.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *