Početna Magazin Godine Gubitak sluha često izazivaju lekovi

Gubitak sluha često izazivaju lekovi

Gubitak sluha često izazivaju lekovi

Neki lekovi imaju direktan toksičan uticaj na unutrašnje uho ili na slušne nerve, navodi se u časopisu Prescrire. Gluvoća izazvana lekovima “ponekad je nepovratna, a te mehanizme slabo razumemo.”

Nastaje postepeno ili iznenada. Ponekad je potrebno nekoliko meseci, pa čak i godina, da se ustanovi veza sa lekovima.

Ototoksičnost (toksičnost koja utiče na sluh) često zavisi od doze i trajanja terapije. Ponekad se može nastaviti čak i nakon prekidanja terapije. Perforirana bubna opna povećava rizik od trajnog gubitka sluha, u slučaju korišćenja kapi za uši koje sadrže ototoksične supstance.

Upotreba određenih lekova nosi sa sobom rizik od gubitka sluha:

  1. antiinflamatorni (protivzapaljenski) lekovi, kao što su antibiotici, antimikotici, protiv malarije, antivirusni itd.
  2. antikancerogeni izlažu slušne nerve lezijama

Razni drugi lekovi takođe nose sa sobom određeni stepen rizika:

  • kardiovaskularni
  • lekovi za lečenje erektilne disfunkcije
  • lekovi protiv bolova
  • analgetici
  • lekovi koji se koriste u reumatologiji
  • lekovi koji vezuju gvožđe
  • imunosupresivi
  • lekovi koji se koriste u endokrinologiji…

Različiti faktori povećavaju rizik od gubitka sluha koji je povezan sa uzimanjem lekova:

  • veoma mlada ili stara osoba
  • dehidratacija
  • problemi sa radom bubrega
  • veza sa drugim ototoksičnim lekom.

Pacijenti treba da budu informisani i treba im savetovati oprez – treba da prijave svaki znak kao što je privremeni gubitak sluha, vrtoglavica ili zujanje u ušima.