„Bus plus“, savremeni naplatni sistem gradskog prevoza uveden pre dve godine u Beogradu, otkrio je najveće probleme rada gradskog prevoza: penzioneri, studenti, učenici, trudnice, nezaposleni, itd. A mislili smo da je to netransparentnost finansiranja?

„Bus plus“, savremeni naplatni sistem gradskog prevoza uveden pre dve godine u Beogradu, poznat i po „kontroverzama“ o kojima je pisao i Centar za istraživačko novinarstvo, poslednjih meseci, od smene gradskih vlasti koje su ga uvele, ima brojne probleme u radu (ili se oni tek sada vide?).

Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!

Ali, problemi su izgleda detektovani: penzioneri, druge povlašćene kategorije i kontrolori! Tako bar Večernje novosti prenose žalbe Apeksa, firme koja je dobila posao ugradnje uređaja i naplate karata. Javnosti nikada nije jasno predočeno ko je zadužen za koji deo posla između Apeksa i GSP-a, ali Apeks sada traži da GSP preuzme posao kontrole naplate (što je GSP i do sada izgleda radio u nekoliko navrata tokom poslednje dve godine, iako na to nije bio obavezan prema potpisanom ugovoru).

U takvoj podeli posla, GSP bi bio zadužen za prevoz putnika i kontrolu, a Apeks za ubiranje prihoda. Međutim, da bi uspešno poslovala, privatna kompanija traži i promenu tarifnog sistema, što u prevodu znači – poskupljenje ili naplatu prevoza za povlašćene kategorije među kojima su učenici, osobe starije od 65 godina, trudnice, nezaposleni, itd.

Problem Apeksa je izgleda u tome što dobija samo 8,53 odsto prihoda od karata (koliki je profit i ima li ga uopšte?), iako se rezultati njihovog rada već ogledaju u daleko boljem gradskom prevozu u prestonici nego što je to bio slučaj ranije (ili ipak ne?). Penzin ostavlja mogućnost da neki deo iznetih predloga nismo dobro razumeli – usled nedostataka informacija od javnog značaja.