Francuska: Nove automobile najviše kupuju najstariji

Francuska: Nove automobile najviše kupuju najstariji

Časopis Les Echos sproveo je istraživanje o kupcima novih automobila koje je pokazalo (ponovo) da je četvrtina onih koji su sebi priuštili nov automobil u 2014. godini, starija od 66 godina.

Fotografija iz teksta: Recycled Ferrari – Jugo kao nepresušni izvor šala

Portal Senioractu prenosi rezultate novog istraživanja koje je samo potvrdilo trend koji postoji već nekih petnaestak godina – najstariji građani Francuske su glavni kupci novih automobila.

Iako se proizvođači automobila obraćaju u svojim reklamnim porukama pre svega mlađim osobama (automobil kao sredstvo zavođenja, automobil kao sinonim slobode, muževnosti i sl), u stvarnosti, osobe starije od 50 godina su njihovi kupci.

Kako je objavljeno u časopisu Les Echos: u 2014. godini, četvrtina kupaca novih automobila bila je starija od 66 godina!

Godinu za godinom, prosečna starost kupaca ne prestaje da se povećava. Tako je 1991. godine, prosečna starost kupaca bila 43 godine, a 2014. je nešto viša od 55 godina. Kada su u pitanju kupci koji imaju manje od 25 godina, oni predstavljaju samo tri odsto klijenata.

Postoje, smatra se, dva glavna objašnjenja za ovaj trend.

Pre svega, mlađe generacije su manje sklone da investiraju novac u novi automobil. Naravno da je to i pitanje budžeta, ali to nije jedini razlog. Automobil je izgubio svoju statusnu simboliku kod tridesetogodišnjaka. Oni ga manje, u odnosu na starije generacije, smatraju neophodnim sredstvom. Njima mnogo više odgovara da kupe povoljniji automobil ili da ga jednostavno iznajme – opcija koja je do juče bila potpuno nezamisliva.

Drugi razlog je, sasvim očigledno: cena. Prosečna cena novih automobila u Francuskoj najviša je u poslednjih 10 godina: 22.000 evra.

Koje su marke automobila za koje se najčešće odlučuju stariji građani Francuske? Među francuskim markama, najviše uspeha među seniorima ima Sitroen. Prosečni kupac Sitroena ima 60 godina. Zatim slede Pežo (58 godina) i Reno (56 godina). U Francuskoj, prosečan kupac Mercedesa ima 57 godina. Seat je jedina marka, zahvaljujući svom modelu Seat Mini, čiji prosečni kupac ima manje od 50 godina.

automobili francuska 2014

1 komentar

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *