„Pre nego što bude kasno“ (Before it’s too late) jeste slogan reklame kojom se podseća na važnost drveća za život čoveka i opstanak planete.
Na reklami je prikazana šuma u obliku ljudskih pluća s tim da je desno „plućno krilo“ ozbiljno oštećeno. Umesto drveća, vidi se gola zemlja.
Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!
Za šume (naročito za prašume Amazona) kaže se da su pluća naše planete, mada se sve češće govori i o netačnosti ovog izraza. Ono što je za običnog čoveka bitno jeste činjenica da, okružen drvećem, zdravije i duže živi.
Još nekoliko činjenica o drveću:
- Dva zrela stabla obezbeđuju dovoljno kiseonika za četvoročlanu porodicu
- Drveće pomaže u smanjivanju „efekta staklenika“ tako što apsorbuje ugljen-dioksid; Hektar šume otklanja 5 tona ugljen-dioksida godišnje
- Hlađenjem vazduha i zemljišta oko sebe, hlad drveća pomaže u snižavanju Zemljine temperature
- Drveće sprečava plavljenje gradova skupljanjem kišnice i sprečavanjem oticanja koje je prouzrokovano asfaltiranjem
- Stabla koja su zasađena na pravim mestima pomažu u smanjivanju energetskih troškova i potrošnje tako što umanjuju potrebu za hlađenjem pomoću klima uređaja za 10-50% i umanjuju troškove za grejanje od 4 do 22%
- Jedna osoba emituje oko 10 tona ugljen-dioksida godišnje. Jedno stablo uklanja oko 1 tonu ugljen-dioksida u toku svog životnog ciklusa
Reklamu Before it’s too late 2008. godine uradio je World Wildlife Fund, Francuska