Katie Burke iz HubSpota odavno je prešla 22. godinu života, ali radi sa mnogo mladih čijoj energiji, idejama i rezultatima se divi. Ipak, svako malo oni je pitaju o karijeri. Ovo je njenih 15 saveta mladim kolegama, koji mogu poslužiti i nešto starijim radnicima…
1. Pazite na perspektivu.
Na početku karijere definiše te kompanija za koju radiš, i zato je bolje započeti karijeru u firmi koja je trenutno manja, ili nema izgrađen brend, ali je u uzlaznoj putanji, nego u onoj koja je trenutno ustoličena na tržištu ali se vreme njene dominacije završava.
Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!
2. Ne ljutite se zbog kritika.
Kada se za nešto zaista potrudimo, tada veoma lično shvatamo komentare, bilo da su pozitivni ili negativni. Kada su pozitivni, mislimo da smo najbolji na svetu, a kada su negativni… naljutimo se ili očajavamo. Zato uvek treba sačekati 24 sata za reakciju. To daje vremena za razmišljanje o tome šta je istina a šta ne, i kako komentar možeš da iskoristiš da napreduješ, bez obzira kakav je bio.
Važno: Ako sačekaš, smirićeš se i biti priseban za konstruktivan razgovor sa šefom, što nije moguće u stanju uzrujanosti kada je prirodna reakcija da se zatvorimo u sebe i ne čujemo druge.
3. Pronađi prijatelje na poslu
Stvaranje snažnijih prijateljstava sa nekim kolegama može ti puno pomoći u karijeri. Sa prijateljem možeš da se uhvatiš u koštac i sa veoma kompleksnim zadacima koji će testirati ne samo vaš odnos nego i vašu efikasnost i sposobnost da napravite nešto vredno. Sa prijateljima možeš biti iskren u komentarima, a to može doprineti kvalitetu rada. Sa dobrim kolegama, pa i sa odličnim, nikada nećete moći biti iskreni do kraja.
4. Uvek učite
Umesto da se ugledate i učite samo od jedne osobe, neka vam učenje bude svakodnevna praksa. Zapisujte ono važno što vidite, što naučite, jer će vam taj trag pomoći da zapamtite stvari koje ćete verovatno zaboraviti.
5. Uronite u svoje slabosti
Tokom cele karijere moraćete da učite, i zato je bolje da se naviknete da to činite od samog početka. Zato, umesto da bežite od stvari koje vam ne prijaju, zaronite u njih, izgradite naviku da se njima bavite i da ih rešavate.
6. Najbolji način da se povežete sa ljudima jeste da radite sjajno.
Kod nekih ljudi građenje kontakata je praktično hobi, ali u realnosti, najbolji način da ovo činite jeste da budete odlični u onome što radite. Stvaranje kontakata jeste važno, ali ne očekujte previše napretka na hijerarhijskoj lestvici ako ne dajete rezultate koji se očekuju za taj položaj.
7. Naučite da prodajete.
Mislite da je potrebno da budete komercijalista da biste bili uspešni? Ne (ali je odlično ako jeste). Zapravo, treba da naučite da prodajete svoje ideje, svoju stručnost ili svoju viziju. Naučite da predstavite sebe i svoje ideje. To ne mora biti učenje javnih nastupa, ali važno je da što ranije u karijeri naučite da predstavite ono što želite, istovremeno predstavljajući sebe.
8. Sakupljajte rezultate, ne priznanja.
Ljudi se najčešće žale da neko ne prepoznaje kvalitet njihovog rada, ali, život nije uvek pravedan, pa nije ni posao. Ipak, sreća za one koji preuzimaju vaše zasluge ipak je samo sreća, a vama ostaje sve ostalo. Zato ćete jednom u karijeri biti nagrađeni ako vredno sakupljate svoje rezultate.
9. Nije posao menadžera da upravlja vašom karijerom.
Vaš šef upravlja poslom – ne čita misli, ne gleda u dlan, niti je psiholog. Treba da vas podrži u karijernim ciljevima, ali to je vaš zadatak čak i kada šef to ne čini. Zato imajte jasne ciljeve, pokušajte da ih iskomunicirate sa šefom na bilo kom poslu, trajao on 10 meseci ili deset godina, svejedno.
10. Zapišite svoje ciljeve.
Ovaj trik radi i u 20-im i u 30-im godinama, verovatno i kasnije. Istraživanja kažu da, ako zapišete svoje ciljeve, verovatnije je da ćete ih ostvariti. Ako napišete šta želite, to znači da se malo i sazreli jer uopšte znate šta želite. U redu je da nemate odmah ideju šta biste tačno radili, niti imate dovoljno znanja da biste mogli napraviti neke specifične izbore, ali, ni napisano nije uklesano u kamenu i može se menjati.
11. Bavite se krupnim stvarima.
Razvijajte osećaj za ono što je važno na vašem poslu – šta su prioriteti, zašto, i koji projekti podržavaju te prioritete. Borite se za te projekte. Nekad će rizik biti veći, ali će i uspeh biti veći. Čak i kada šef ne usvaja vaše ideje, radije će raditi sa vama nego sa nekim ko nema hrabrosti da uopšte razmišlja dalje, i pokušava to da ostvari. Vama će ovo dati vremena da pronađete bolje radno mesto dok ste još uvek na poslu gde ne vidite sebe na duže staze.
12. Koristite društvene mreže kao svoju prednost.
Većina mladih misli da su društvene mreže za povezivanje sa prijateljima, ali mogu biti veoma važne i za posao. Vodite računa šta gde objavljujete, redovno ažurirajte svoj LinkedIn profil, pratite šta rade profesionalci i kompanije koje vas zanimaju.
13. Naučite da padate.
Vaša karijera neće uvek biti u usponu. Zato je važno da znate kako da se vratiti u sedlo. Vaš uspeh u velikoj meri zavisi od sposobnosti da ne pokleknete potpuno kada se dešavaju loše stvari sa vašom karijerom. Lakše je naučiti ustajati ponovo u mlađim danima nego se baviti time prvi put u zrelo doba.
14. Prihvatite svoju ranjivost.
Kada ste mladi često ste fokusirani na to da dobro radite posao i čini vam se da ste nepobedivi. Priznati neuspeh i pitati za pomoć deluje kao slabost koju treba izbeći po svaku cenu. Ali, upravo ovo su ključne veštine za uspon u karijeri na duge staze. Jednom kada shvatite da i uspešni nisu savršeni možda ćete lakše pronaći i formulu da priznate svoje mane i da ih prevaziđete.
15. Usvojite zahvalnost što ranije.
Zahvalnost drugima verovatno vam zvuči prevaziđeno, i to je u redu, ali ljudi se toga sete. Razmislite o onima koji su vas primili na razgovor za posao, izdvojili svoje vreme da pričaju sa vama, ponudili vam posao… Budite zahvalni za ovo. Danas je zahvalnost pomalo zaboravljena jer mladi više ne računaju da će više decenija raditi na jednom mestu pa i ne osećaju pritisak da izgrade dugoročno pozitivniji stav prema nadređenima, pa i prema konkretnom poslu u nekoj firmi. Ali, umesto što maštate o sledećem koraku, dajte najbolje od sebe i uzmite najbolje od posla na mestu na kom ste trenutno:
– Ostalo će se srediti samo. Obećavam – zaključuje Keti u svom postu za HubSpot blog.