Magazin Godine Zdravlje

10 tipova pacijenata (4)

Doktorka Lina Ven kategorisala je pacijente, prema greškama u komunikaciji sa lekarom, u deset grupa kako bi im pomogla da greške ubuduće izbegnu i, samim tim, dobiju bolji tretman.

8. Pacijent koji ćaska
Želimo da pričamo sa vama, zaista želimo. Zapravo, najveće zadovoljstvo u mom poslu jeste upoznavanje ljudi i ja bih mnogo volela da sedim sa vama i da ćaskam. Nažalost, ima još 20 drugih pacijenata koji čekaju na pregled, a moj posao je da pomognem svima.

Zato vas molim da mi ispričate šta imate o svom zdravlju i da mi postavite koliko god hoćete pitanja u vezi sa tim. Ne želim da budem nepristojna i hvala vam što se interesujete za mene, ali molim vas pomozite mi da vam pomognem time što ćete se fokusirati na svoje zdravlje.

Ovako piše Lina Ven o jednoj vrsti pacijenata u SAD. Kod nas, pacijenti uglavnom imaju negativno iskustvo kada se radi o ćaskanju između lekara i njihovih poznanika u lekarskoj ordinaciji, dok ostali čekaju u čekaonici. Međutim, treba imati obzira kada mi dođemo na red. Fokusirajte se na svoje probleme i način kako da dobijete što bolje odgovore i tretman.

9. Pacijent koji viče
Čekali ste satima u maloj prostoriji. Žao nam je zbog toga. Ali mi imamo mnogo pacijenata i svima moramo da posvetimo pažnju. Vikanje neće pomoći, kao ni pretnje da ćete zvati advokata, upravnika bolnice ili lokalne medije. Budite sigurni da mi vredno radimo i trudimo se da se pobrinemo za vas i da to bude i brzo i dobro.

10. Pacijent koji se izvinjava
“Izvinite što sam došao zbog ovoga. Imate druge pacijente kojima je gore nego meni.” Moguće je da su drugi pacijenti više bolesni od vas, ali ste vi došli zato što vam nije dobro. Pomozite nam da razumemo šta vas je navelo da dođete. Znamo da je teško oceniti kada je neophodno doći u hitnu pomoć a kada ne.

I nema potrebe da nas žalite. Mi smo izabrali ovaj posao zato što želimo da lečimo sve pacijente, bez obzira na to ko su i koja ih muka muči. Ponosni smo što imamo privilegiju da se brinemo o vama.

About the author

Penzin

Penzin je portal posvećen pitanjima starenja i poznih godina, kao i posledica koje će ovaj trend imati na pojedinca i društvo. Penzin edukuje, informiše i podseća na važne probleme i moguća rešenja za one koji se pripremaju ili su već u poznijim godinama, za one koji žele na vreme da razmotre sve mogućnosti, za one koji se staraju o ostarelim roditeljima, bakama i dekama. Za sve nas...

Add Comment

Click here to post a comment