10 tipova pacijenata (1)

Dr Ven izdvaja deset tipova pacijenata i nudi savete kako da svaki od njih izbegne greške u komunikaciji sa svojim lekarom radi dobijanja što bolje nege

Doktorka Lina Ven radi kao lekar hitne pomoći u Vašingtonu. Napisala je knjigu „When Doctors Don’t Listen: How to Avoid Misdiagnoses and Unnecessary Tests“ (Kada doktori ne slušaju: Kako izbeći pogrešne dijagnoze i nepotrebne testove).

Za Slate je napisala članak „Deset tipova pacijenata u hitnoj pomoći“. Reakcije na taj tekst su bile različite, ali bilo je i onih, među kojima su i medicinski radnici, koji su želeli da naglase da je potrebno da lekari hitne pomoći i drugo medicinsko osoblje rade bolje i da se bolje organizuju, a ne da se bave kategorisanjem pacijenata.

Sigurno je da bi i u našem zdravstvu trebalo štošta da se promeni, ali pacijenti ne mogu time da se bave, naročito ne u momentu kada im je pomoć potrebna. Zato mislimo da bi ovakav tekst mogao da pomogne. Ukoliko ne možemo da menjamo druge, da vidimo šta možemo da promenimo kod sebe da bismo dobili što bolji tretman.

1. Stalna mušterija
Često, lekari primaju pacijenta koji već deset godina ima glavobolje ili bol u nozi. „Ako imate hroničan problem, objasnite zašto ste baš taj dan došli u hitnu pomoć. Pomozite nam da shvatimo zašto ste ovde. Možda su se simptomi promenili. Možda su vašoj sestri upravo dijagnostikovali rak i vi ste se zabrinuli. Molim vas, recite nam istinu.“

„Ako stvarno nema ničeg novog, možda bi bilo bolje da se obratite svom lekaru opšte prakse. Mi možemo da vam pomognemo kod akutnog bola, ali vama će biti potreban neko ko će pratiti vaš zdravstveni problem.“

Kod nas se ovaj „tip“ pacijenata najčešće obraća lekarima opšte prakse. Isti je, međutim, princip. Budite iskreni sa svojim lekarom, javite se ukoliko ima promena ili tražite uput za dalje testiranje kod specijaliste koji može i da prati vaš slučaj.

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *