Uticaj generacija na ekonomiju – Tiha generacija (2)

Tiha generacija često se žigoše kao krivac za današnje ekonomske probleme, a zaboravlja se da su nam upravo oni omogućili i ubzan tehnološki napredak kojim se hvalimo

Nikolas Hajek (1928-2010) takođe je simbol tihe generacije. Uvek je govorio da želi da umre na poslu, što je i učinio u 82. godini. Manje je konvencionalan od mnogih iz svoje generacije. On je osmislio čuveni Swatch sat koji je uneo revoluciju u svet časovničarstva i smart za koji je želeo da postane ekološki i pristupačan automobil.

Iako su “tihi” sada ili u penziji ili pokojni, naše društvo nosi njihov pečat. Neki od njih još uvek igraju ulogu u donošenju odluka unutar velikih kompanija. Živimo na osnovama koje su oni postavili, bez obzira da li su dobre ili loše.

Ali budući da se ono što je loše više oseti, i budući da ljudi imaju potrebu da traže krivce umesto da se fokusiraju na traženje rešenja, često o ovoj generaciji, i u svetu i kod nas, razmišljamo samo kada mislimo o tome šta bismo mi bolje uradili i za šta su nam sve oni krivi.

U današnje vreme ubrzanog tehnološkog napretka, hvalimo se kako stalno učimo stvari za koje do juče nismo ni mogli da verujemo da su moguće. A zaboravljamo i da nam je učenje, upravo zahvaljujući tom napretku, olakšano i mnogo pristupačnije nego ljudima pre 50 ili 100 godina. A opet, pripadnici tihe generacije su isto često konstantno usavršavali sebe i to uz naporan rad.

Često zaboravljamo i to da nam je tehnološki napredak omogućen upravo zahvaljujući višku vremena koji su nam “tihi” dali stvaranjem do juče prosperitetnog društva.

Kao penzioneri, oni su, generalno gledano, prilično diskretni, što korespondira sa njihovim sociološkim tipom, ali i sa činjenicom da velika većina ne prima posebne dodatke. Mimo podmirivanja zdravstvenih potreba, oni ne računaju preterano na nove generacije da podrže sadašnji i budući ekonomski rast. Sa druge strane, njihove osobine vrednih i razumnih ljudi, veoma su korisne u vremenima budžetske strogosti u kojima trenutno živimo. 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *