Kozmetika za žene skuplja je od iste za muškarce, pa žene koje nemaju osetljivu kožu mogu da prođu jeftinije ukoliko roze pakovanja zamene – plavim. Slično je i sa mnogim drugim proizvodima koje razlikuje samo ambalaža, odnosno boja…
Tako su roze brijači skuplji nego plavi, iako imaju potpuno iste karakteristike, a više novca potrebno je izdvojiti i za žensku penu, odnosno gel za brijanje.
Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!
Isti princip primenjuje se i na sve ostale proizvode kozmetičke industrije, pa su skuplji i šamponi, gelovi za tuširanje, mleka za telo i kreme namenjene lepšem polu, a, verovali ili ne, čak i za parfem iste marke treba da izdvoje više novca.
– Nepisano je pravilo da su muški parfemi jeftiniji od ženskih iste mirisne linije i serije. Tako jedan od trenutno najpopularnijih parfema u muškoj verziji košta 55 evra, i to bočica od 100 mililitara, dok je ženska verzija parfema u 20 mililitara manjem pakovanju skuplja pet evra – objašnjava jedan prodavac parfema.
Jedini proizvodi koji imaju istu cenu, bez obzira na to da li mirišu sportski ili imaju cvetni miris su dezodoransi u spreju.
Pošto mnogi od ovih proizvoda imaju iste karakteristike, a različita pakovanja, ovaj fenomen u svetu nazvan je “roze” ili “nevidljivi ženski” porez.
– Razlika u ceni posledica je toga što su žene suptilniji kupci. Ženama je važna dobra ambalaža, pa se u pakovanja proizvoda za žene više ulaže – kažu u Centru za potrošače.
I dok ovo objašnjenje ima smisla u nekim slučajevima, u većini ipak nema jer je razlika između ženskog i muškog šampona samo u tome što je na jednoj bočici slika muškarca, a na drugoj slika žene, a razlike nema ni u sastavu.
Da je ovo više nego samo zanimljivo zapažanje potvrdilo je francusko ministarstvo finansija, koje je najavilo istragu nakon što su besne žene pokrenule onlajn peticiju kojom su izrazile protest protiv neopravdane razlike u cenama između identičnih proizvoda namenjenih muškarcima i ženama.
Sa druge strane, u Srbiji su odeća i obuća za muškarce najčešće skuplji, nego slični komadi za žene, pa je više novca potrebno izdvojiti za patike sličnog kvaliteta, za majicu istog kvaliteta, kao i za farmerke, piše G. Avalić za Blic.