Početna Magazin Godine Ekonomija Roze porez: Identični proizvodi su skuplji kada su namenjeni ženama

Roze porez: Identični proizvodi su skuplji kada su namenjeni ženama

Roze porez: Identični proizvodi su skuplji kada su namenjeni ženama

Kozmetika za žene skuplja je od iste za muškarce, pa žene koje nemaju osetljivu kožu mogu da prođu jeftinije ukoliko roze pakovanja zamene – plavim. Slično je i sa mnogim drugim proizvodima koje razlikuje samo ambalaža, odnosno boja…

Tako su roze brijači skuplji nego plavi, iako imaju potpuno iste karakteristike, a više novca potrebno je izdvojiti i za žensku penu, odnosno gel za brijanje.

Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!

Isti princip primenjuje se i na sve ostale proizvode kozmetičke industrije, pa su skuplji i šamponi, gelovi za tuširanje, mleka za telo i kreme namenjene lepšem polu, a, verovali ili ne, čak i za parfem iste marke treba da izdvoje više novca.

– Nepisano je pravilo da su muški parfemi jeftiniji od ženskih iste mirisne linije i serije. Tako jedan od trenutno najpopularnijih parfema u muškoj verziji košta 55 evra, i to bočica od 100 mililitara, dok je ženska verzija parfema u 20 mililitara manjem pakovanju skuplja pet evra – objašnjava jedan prodavac parfema.

Jedini proizvodi koji imaju istu cenu, bez obzira na to da li mirišu sportski ili imaju cvetni miris su dezodoransi u spreju.

Pošto mnogi od ovih proizvoda imaju iste karakteristike, a različita pakovanja, ovaj fenomen u svetu nazvan je “roze” ili “nevidljivi ženski” porez.

– Razlika u ceni posledica je toga što su žene suptilniji kupci. Ženama je važna dobra ambalaža, pa se u pakovanja proizvoda za žene više ulaže – kažu u Centru za potrošače.

I dok ovo objašnjenje ima smisla u nekim slučajevima, u većini ipak nema jer je razlika između ženskog i muškog šampona samo u tome što je na jednoj bočici slika muškarca, a na drugoj slika žene, a razlike nema ni u sastavu.

Da je ovo više nego samo zanimljivo zapažanje potvrdilo je francusko ministarstvo finansija, koje je najavilo istragu nakon što su besne žene pokrenule onlajn peticiju kojom su izrazile protest protiv neopravdane razlike u cenama između identičnih proizvoda namenjenih muškarcima i ženama.

Sa druge strane, u Srbiji su odeća i obuća za muškarce najčešće skuplji, nego slični komadi za žene, pa je više novca potrebno izdvojiti za patike sličnog kvaliteta, za majicu istog kvaliteta, kao i za farmerke, piše G. Avalić za Blic.