Poskupljuje prevoz u Nišu – za trećinu

Posle dve godine, poskupljuje prevoz u Nišu. Biće promenjene cene pojedinačnih, mesečnih i polumesečnih karata u gradskom prevozu.

Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!

Od 1. juna 2022. godine Nišlije će jedna vožnja u prvoj zoni koštati 80 dinara. Poskupljenje prevoza je izazvalo burne reakcije Nišlija koji poskupljenje nazivaju postizbornim.

Redakcija Južnih vesti nije dobila odgovor koji je glavni razlog poskupljenja.

„Članom 32 stav 2. Odluke o javnom gradskom i prigradskom prevozu putnika na teritoriji Grada Niša propisano je da cenu usluge prevoza putnika određuje Gradsko veće Grada Niša u skladu sa elementima utvrđenim važećim propisima i elementima tarifnog sistema. Takođe, članom 22 iste Odluke propisano je da Direkcija obavlja poslove kontrole i realizacije integrisanig tarifnog sistema u gradskom i prigradskom prevozu putnika na teritoriji grada Niša“, odgovor je Direkcije za javni prevoz

Ekonomista Boban Stojanović smatra da cene gradskog prevoza u Nišu treba da budu veće. Međutim, poskupljenje od 33 odsto je preveliko.

„To je preterano poskupljenje, s obzirom na to da je zvanično inflacija 10 odsto. Ako oni idu iznad 30 odsto, to je daleko iznad zvanične stope inflacije. Cene energenata rastu, ali pitanje je kako će da se odvija u budućnosti. Ovo je dosta drastično povećanje. Ili je trebalo ići na postepeno povećanje, ali ne odjednom ovoliko“, naglašava Stojanović.

Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, u februaru 2022  godine prosečna plata bez poreza i doprinosa u Nišu bila je 64.865, a u Beogradu 88.461 dinar.

Međutim, bez obzira na manju zaradu, od 1. juna cene javnog prevoza u ovim gradovima se neće mnogo razlikovati. Za 90 minuta vožnje Beograđani plaćaju 89 dinara i mogu da menjaju više autobusa, dok će Nišlije za 80 dinara moći da se voze samo u jednoj zoni.

Veće cene će najviše uticati na najugroženiji deo stanovništva, kaže ekonomista Stojanović. Poskupljenje će, ocenjuje, značiti i dalji pad životnog standarda. Stojanović kao rešenje vidi postepeno povećanje i veće subvencije Grada za javni prevoz.

Izvor: Južne vesti