Ljubaznost prema zaposlenima se isplati

Ekonomisti sa Vorvik univerziteta zaključili su da sreća povećava produktivnost za 12%. Sproveli su niz eksperimenata kako bi proverili tezu da srećni zaposleni rade više.

Njihovo istraživanje, koje je obuhvatilo više od 700 učesnika, prvi je uzročni dokaz dobijen randomiziranim studijama. Trebalo bi da bude objavljeno u Journal of Labour Economics (radni dokument u pdf-u).

Da bi stvorili sreću u laboratorijskim uslovima, istraživači su, nekim od nasumično izabranih ispitanika, pokazali snimke stand-up komičara ili su im dali sveže voće ili čokoladu. Kontrolna grupa je gledala placebo video i nisu dobili ništa.

Ispitanici su onda zamoljeni da saberu niz od pet dvocifrenih brojeva. Ovaj zadatak, davan na 10 minuta, osmišljen je da testira produktivnost pod pritiskom. Da bi kontrolisali koliko dobro bi ispitanici inače uradili test, ispitanicima je dat i složeniji test kojima se testiraju osnovne matematičke sposobnosti.

Istraživači su ustanovili da je gledanje komedije ili jedenje čokolade poboljšalo performanse izvođenja zadataka. Srećni ispitanici bili su bolji za oko dva tačna odgovora, što je povećanje od 10 do 12%.

Da bi proverili da li se isti efekat postiže u suprotnom pravcu, istraživači su tražili dobrovoljce koji su nedavno doživeli neke tragedije. Studija je dala slične rezultate: ispitanici koji su imali dobre razloge da se osećaju nesrećno lošije su obavili svoje zadatke.

Naravno, ovo nije prvi put da se pokazalo da sreća poboljšava produktivnost. Ali, ekonomiste, koji su u kontrolisanim uslovima dokazali ono što su psiholozi već znali, zanimalo je kako bi ovo moglo da se primeni na radnom mestu. Autori studije smatraju da bi davanje voća i čokolade zaposlenima bilo sasvim izvodljivo, dok to nije slučaj sa komedijom.

Organizacioni psiholog Keri Kuper ističe da loše upravljanje podstiče lošu produktivnost „Glavni razlog zašto ljudi postaju nesrećni i time neproduktivni na poslu jeste njihov resorni rukovodilac.“

Judžinio Proto, jedan od istraživača, kaže da zaključci ovog istraživanja ukazuju i na činjenicu da menadžeri ne treba da se plaše srećne radne snage. „Ključna lekcija iz našeg istraživanja za menadžere jeste da više sreće neće dovesti do više ometanja posla.“ Dakle, malo ljubaznosti prema zaposlenima neće boleti poslodavce tj. njihov džep. Naprotiv.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *