Početna Magazin Godine Kako PUPS izvlači novac iz JP Pošta Srbije

Kako PUPS izvlači novac iz JP Pošta Srbije

Kako PUPS izvlači novac iz JP Pošta Srbije

Slađana Vukašinović piše za Blic o tome kako direktorka JP „Pošta Srbije“ Mira Petrović, član Partije ujedinjenih penzionera Srbije, finansira aktivnosti svoje stranke.

Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!

Fotografija: O. Bunić, RAS Srbija

Direktorka Petrović indirektno finansira aktivnosti PUPS-a, sponzorišući ili donirajući delatnost Udruženja „Jelek“ koje je, iako registrovano kao etno-muzička grupa, postalo glavni promoter političkih ideja Milana Krkobabića i to kroz organizovanje Sajma zadrugarstva i konferencije o porodičnom biznisu. To su projekti lidera PUPS-a. Mira Petrović je, u prošloj i ovoj godini, iz kase „Pošte“ izdvojila oko 15.000 evra za realizaciju ovih projekata. Tako pokazuje istraživanje Transparentnosti Srbija o sponzorstvu i donacijama javnih preduzeća u koje je Blic imao uvid, a iz koga se vidi da ova kompanija nalazi kanale kako da finansira partijske projekte.

Ti projekti nemaju dodirnih tačaka sa njihovom delatnošću, ali imaju sa političkim idejama aktuelnog ministra bez portfelja i predsednika PUPS-a Milana Krkobabića. Ono što bode oči, piše novinarka Blica, jeste da se sa promenom političkih projekata Krkobabića menja i delatnost „Jeleka“, koji od stručnjaka za preduzetništvo postaju eksperti za zadrugarstvo, ali ono što ostaje isto, to je da „Pošta Srbije“ finansira njihov rad.

Izvor “Blica” iz „Pošte Srbije“ tvrdi da je ovo samo deo marifetluka kojim se novac sa njihovog računa preliva na račune firmi i udruženja bliskih PUPS.

„Ključna karika za svaku vlast su javna preduzeća jer se iz njih crpe novac za partijske aktivnosti. Mira Petrović putem sponzorstva organizacija, koje preko noći menjaju delatnost, daje novac za aktivnosti koje su u interesu njene stranke. Tako je i sa ‘Jelekom’ koji je od pevačke grupe prošle godine postao organizator Krkobabićeve konferencije o porodičnom preduzetništvu, a ove Sajma zadrugarstva. Taj teatar apsurda finansiraju radnici ‘Pošte’ čija je prosečna plata 36.000 dinara“, objašnjava izvor Blica.

Na ovaj način se ne finansira samo „Jelek“, dodaje, već se sponzorišu ili doniraju i fotografske radnje, pa čak i udruženje vlasnika zlatnih retrivera!

„Zajednička za sve te organizacije je bliskost sa PUPS-om. Apetiti se iz godine u godinu povećavaju pa je u 2017. planirano da ‘Pošta’ za sponzorstva daje 36 miliona dinara, što je trostruko više nego prethodne. Za donacije će poštari izdvojiti još 12 miliona, dok je za marketing i reklamiranje planirano čak 50 miliona dinara. Kuriozitet je da se za oglašavanje na radiju tražila stanica koja ima emisiju u kojoj poznate pevačke zvezde pevaju hitove svojih kolega. To je jako važno za ‘Poštu'“, kaže sagovornik Blica.

Mire Petrović se nije javila novinarima, kada su probali da od nje saznaju koji su razlozi za sponzorisanje Udruženja „Jelek“


U istraživanju Transparentnosti o odnosu JP i medija, u odeljku „Pošta“ navode se nelogičnosti u vezi sa „Jelekom“.

„‘Pošta’ je na ime sponzorstva Udruženja ‘Jelek’ za realizaciju Sajma zadrugarstva izdvojila 930.000 dinara u 2017, a isto udruženje je 2016. dobilo još 600.000 dinara, ali za konferenciju o porodičnom preduzetništvu, što je tada bilo polje angažovanja Milana Krkobabića. On je u međuvremenu postao član Vlade i promoviše obnovu zadrugarstva. V.d. direktora „Pošte“ Mira Petrović je članica PUPS-a, ujedno i narodna poslanica te partije“ konstatuje u svom istraživanju Transparentnost.


Napomena Penzina:
JP „Pošta Srbije“ je bilo i sponzor Sajma penzionera u Novom Sadu. Bez trunke stida, g. Krkobabić ne samo da se pojavio na ovom sajmu, već je odlučio i da ga on otvori. Obratio se onima čijim se brojem hvali – kao da su svi penzioneri „njegovi“ – a čije interese ne da nije zaštitio, nego je i učestvovao u njihovom ugrožavanju.
Ako ste propustili njegove tadašnje izjave o kupusu i sl, možete se informisati ovde:
Krkobabić otvorio Sajam za penzionere. Krkobabić. Za penzionere. Sve smo čuli.

Ali, budući da je „Pošta Srbije“ sponzor, izgleda da je neminovno da se Krkobabić pojavi. Situacija je, za ovo preduzeće i njegove zaposlene, možda i gora ako je „Pošta“ sponzor Sajma penzionera samo zato što je Krkobabić hteo da ga otvori.