Fejzbuk je manipulisao sadržajem koji se prikazuje na oko 700.000 profila da bi ustanovilo mogu li emocije da se šire društvenim mrežama – pozitivne ili negativne.
U studiji iz 2012. godine Fejzbuk je manipulisao sadržajem koji se prikazuje na oko 700.000 profila da bi ustanovilo mogu li emocije da se šire društvenim mrežama – pozitivne ili negativne.
Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!
Doduše, korisnici Fejzbuka jesu potpisali da pristaju da se njihovi podaci koriste za istraživanja, ali, ostaje moralno pitanje da li je u redu da se neko igra sa emocijama ljudi. Kako?
Polovina ispitanika koji nisu znali da su ispitivani, videla je neko vreme samo pozitivne vesti od prijatelja i stranica koje su „lajkovali“, dok je druga polovina videla samo negativne. Zatim je praćen sadržaj koji su delili sami i jedni i drugi.
Rezultati su objavljeni 2014. godine, i poslednjih dana juna ovo je izazvalo malu buru (još jednu) na internetu. Istraživači su ustanovili da je moguće promeniti raspoloženje ljudi putem društvene mreže ukoliko se filtrira sadržaj dostupnih informacija.
Komentar Penzina: Zanimljivo je da Fejzbuk i dalje uspeva da pokrene ljude da kompaniju pozivaju na moral, etiku, poštovanje ličnosti i privatnosti. Svako ko ima profil na toj, i mnogim drugim društvenim mrežama, već je pristao da bude deo nebrojenih eksperimenata. Možda će nekima biti ponuđeno da biraju između plave i crvene pilule?
Više detalja čitajte na sajtu Politike.