Borba za srećan porodični dom na japanski način

Cilj japanske organizacije Tadaima! jeste da promoviše podelu obaveza vezanih za kućnu nabavku i stvaranje prijatnog doma.

 

Tadaima! („Kod kuće sam“ na japanskom), neprofitna organizacija, počela je prošle godine da distribuira svoj dokument „Podela obaveza nabavke za kuću“. Cilj organizacije je da promoviše podelu obaveza vezanih za kućnu nabavku i stvaranje prijatnog doma.

Organizacija je sprovela ispitivanje i sakupila mišljenja 471 osobe u vezi sa nabavkom za kuću i podelom obaveza u domaćinstvu. Njihov dokument namenjen javnosti sadrži rezime njihovih zaključaka. Tadaima! pokušava da uspostavi nove vrednosti kojima bi kućna nabavka postala nešto u čemu se „učestvuje“, a ne nešto što se „deli“ među parovima.

Tim iz korporacije „Lion“ sarađivao je sa ovom organizacijom i sproveo je internet ispitivanje tokom avgusta prošle godine u kome je učestvovalo ukupno 800 žena i muškaraca starosti od 20 do 60 godina iz japanskih porodica u kojima oba supružnika zarađuju. Rezultati su pokazali da više od polovine žena provodi dva ili više sati dnevno u nabavci za domaćinstvo, dok oko 60% muškaraca provodi manje od 30 minuta.

Čak i u porodicama sa dve plate, žene imaju glavnu ulogu u nabavci. Međutim, skoro 60% muškaraca je odgovorilo da bi želeli da više sarađuju u obavljanju nabavke.

Tadaima! je dobila naziv po ambiciji da se, za 10 ili čak 20 godina, poveća broj domova u kojima bi ljudi bili srećni da borave. Prijatan dom jeste onaj u kome ljudi koji u njemu žive veruju jedni drugima i podržavaju se međusobno. Tomoari Miki, predstavnik ove organizacije, kaže da jednostavne stvari čine dom u koji će se ljudi i za 10 godina rado vraćati.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *