Jedna od najprepoznatljivijih slika savremenog Sao Paola jeste fotografija koja prikazuje favelu Paraisopolis, sa jedne strane zida, i luksuzne zgrade sa teniskim terenima i bazenima na svakoj terasi, sa druge.
Ovaj grad, međutim, nosi još veći kontrast u sebi – kontrast između bogatog i uređenog centra i siromašne i nesigurne periferije. Periferiju i njeni stanovnici počinju da nazivaju favelom, iako ona to nije. Ali je reč „favela“ u kulturi savremenog sveta dobila značenje siromašnog geta. Tu se prepoznaju svi stanovnici izuzev onih najbogatijih.
Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!
Iako su se, u poslednjih nekoliko decenija, uslovi života na periferiji poboljšali, grad više ne veruje u napredak. Na periferiji, nasilje i strah i dalje su centralni deo života građana. Danas je ovo grad u kome su povučene granice koje pažljivo, ali i odlučno, odvajaju društvene svetove.
To je i grad u kome je javni prostor napustila većina građana. On je sada postao mesto izliva gneva ispisanog na gradskim zidovima i opevan u pesmama ljudi sa periferije. Kao što jedna od najpopularnijih rep grupa, Racionais MC’s, kaže u „Da Ponte pra ca“ (Sa ove strane mosta):
„U društvu sa nama ti ne ideš
Mi ovde, ti tamo; svako na svom mestu
Jesi li ukapirao?
Ako je život ovakav, jesam li ja kriv?
Svet je drugačiji sa ove strane mosta.“
Fotografija: Crazy-Frankenstein.com