Fabrička cena bi trebalo da podrazumeva brojku koja se dobije kada se saberu troškovi proizvodnje i cena repromaterijala, bez transporta, marži, itd.
Prodavci nude svoje proizvode po fabričkoj ceni onda kada žele da izvuku osnovne troškove kako ne bi bili u (prevelikom) gubitku. Ovakve akcije mogu služiti i za promovisanje određenog proizvoda ili za formiranje veće baze potrošača proizvoda kompanije.
Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!
Međutim, većina kupaca ne zna i ne može da sazna koja je zaista fabrička cena proizvoda. Prodavci pribegavaju i taktici „srednje cene“ kada žele da prodaju određenu marku. Naime, kupci upoređuju cene istog proizvoda te će većina rešiti da kupi robnu marku čija cena se nalazi između najniže – za koju se smatra da je lošeg kvaliteta, i najviše – za koju većina ne želi da izdvoji najveću sumu.
Internet doprinosi većoj transparentnosti i olakšava upoređivanje cena. Zato neki stručnjaci smatraju da će robne marke morati da postanu konkurentne po ceni kako bi opstale, dok su drugi mišljenja da je ipak poverenje ono koje je bitno kod formiranja cena čak i u novom, elektronskom dobu.