Spore kase za starije u supermarketima

Velike prodavnice bi trebalo da se prilagode rastućem broju starijih kupaca. Neki svetski lanci su odlučili da uvedu spore kase za starije u svojim supermarketima.

Sigurno je da, u današnje vreme, supermarketi nisu prilagođeni starijim osobama – ako se izuzme nekoliko prodavnica ili lanaca koji sprovode eksperimente u svojim objektima u Nemačkoj ili Velikoj Britaniji. Cene su isuviše sitno napisane, proizvodi su izloženi na suviše visoko podignutim policama, korpe su preteške, kolicima se teško upravlja…

Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!

Spisak pritužbi starijih osoba je dugačak. Dugoročno gledano, ako se supermarketi ne prilagode ovoj velikoj grupi potrošača, rizikuju da jednostavno ostanu bez njih. Već sada se razmatra mogućnost da, u veoma bliskoj budućnosti, većina starijih kupaca pređe na onlajn kupovinu.

Red u kome ćaskaš i ne žuriš

Jedan od načina koji su predviđeni planovima prilagođavanja svetskih lanaca prodavnica sve većem broju starijih osoba, jeste i uvođenje sporih kasa namenjenih starijim kupcima.

Prošle, 2018. godine, lanac supermarketa Sainsbury u Prestviku u Škotskoj uveo je ovakve kase. Ove godine, red je došao na Jumbo, lanac holandskih prodavnica da isproba ovaj način prodaje. Iako je reč o različitim zemljama, koncept je potpuno isti.

Konkretno, u pitanju je uvođenje tzv. opuštenog reda (reda smirenosti) ili kase za ćaskanje (kletskassa) koji su namenjeni starijim kupcima. Međutim, nije zabranjeno ni ostalima, bez obzira na godine, da stanu u ovaj red.

Ove prodavnice će na ovaj način ponuditi svojim kupcima mogućnost prijatnije, opuštenije kupovine. Ovakve kase su jasno označene. Kupac koji stane u red ispred jedne od kasa za ćaskanje može da očekuje prijatan razgovor sa kasirkom dok plaća račun. Kasirke su posebno obučene kako bi umele da povedu kratki razgovor sa kupcem.

Takođe, nije ni problem ako pričate sa nekim drugim kupcem u ovom redu. Niko od drugih osoba u ovom opuštenom redu neće pokazati nestrpljenje zbog toga. Pored toga što će kupci biti pod mnogo manjim stresom dok kupuju u ovoj radnji, mogu da očekuju i da će čuti toplu ljudsku reč i da će uspostaviti kontakt sa drugim ljudima.

U svetu u kome vlada potreba za što većom brzinom, ovo iskustvo „spore kupovine“ sigurno će biti zanimljivo. Ono je, međutim, još uvek isuviše retka pojava na svetskom tržištu. O Srbiji da ne pričamo.

Fotografija: Standaard.be

Podsećamo vas na još par dobrih primera iz Holandije: