Početna Magazin Godine Singapur – semafori prilagođeni brzini starijih pešaka

Singapur – semafori prilagođeni brzini starijih pešaka

U Singapuru, lokalna vlast je na pojedinim velikim ulicama i raskrsnicama instalirala semafore sa crvenim svetlom koje se prilagođava brzini starijih osoba

Singapur je jedno od retkih mesta na svetu gde je prevencija deo svakodnevice stanovnika: u oblasti zdravstva, na radnom mestu i, naravno, na putevima.

Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!

Lokalnoj samoupravi ovog grada-države dobro je poznato da su stariji pešaci izloženi većem riziku od saobraćajnih nesreća. Sa godinama, sposobnost opažanja može da opadne i mobilnost se smanjuje. Pored toga, treba znati i da najmanji šok može imati dramatične i čak fatalne posledice kada su u pitanju stariji.

Zato je lokalna vlast na pojedinim velikim ulicama i raskrsnicama instalirala semafore čiji se interval crvenog svetla za zaustavljanje vozila prilagođava brzini starijih osoba.

Stariji građani dobijaju karticu (koja izgleda kao platna kartica), kojom pređu preko terminala koji onda signalizira semaforu da produži trajanje crvenog svetla za vozila. Stariji zatim mogu da ulicu pređu svojom brzinom, bez stresa, i da na drugu stranu stignu bezbedno.

U Evropskoj uniji, prema izveštaju Evropskog saveta za bezbednost saobraćaja (ETSC) koji je još 2008. godine predstavljen u Briselu, ako se ništa ne preduzme u različitim zemljama članicama, do 2050. godine trećinu smrtnih slučajeva u saobraćajnim nesrećama činiće osobe starije od 65 godina.

Svake godine 8.000 ljudi starijih od 65 godina pogine na putevima EU, što znači, procenjuje ETSC, da su za 16 odsto veće šanse da oni poginu u saobraćajnoj nesreći u odnosu na ostatak stanovništva. Sa druge strane, u SAD, u poslednjih 15 godina bezbednost starijih na putevima je povećana. Nemamo podatke za Srbiju, ali znamo da je pojedine ulice u glavnom gradu i onima u punoj snazi teško da pređu bez stresa.