Položaj potrošača daleko od evropskog standarda

Položaj potrošača u Srbiji je daleko od evropskog standarda, rečeno je na panel diskusiji koju je organizovala Delegacija EU u Srbiji.

Položaj potrošača u Srbiji nije ni blizu onome kakav je u zemljama Evrospke unije. Ovo je rekao Nebojša Lazarević, član užeg pregovaračkog tima Srbije u pregovorima sa EU na panel diskusiji o zaštiti potrošača u Srbiji. Skup je organizovala Delegacija EU u Srbiji u saradnji sa Centrom za evropske politike (CEP) 28. januara 2020.

Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!

Lazarević je ocenio da se „prava potrošača u Srbiji ne poštuju dovoljno, iako je to međunarodno pravna obaveza naše zemlje, prema Sporazumu o stabilizaciji i pridruživanju“.

„Ono na čemu mora da se radi jeste primena propisa, ali i ispravljanje sektorskih propisa. Vreme je da iskoristimo proces pregovora sa EU i moguće otvaranje poglavlja 28, da napravimo pomak i na suštinskom planu“, rekao je Lazarević.

„Potrošači u Srbiji se najviše suočavaju sa najhorizontalnijim smislom zaštite potrošača, uslugama, proizvodima, garancijama…“ Lazarević smatra da su najveći problemi tamo gde je država pružalac usluga, poput komunalija, parking servis, Infostana.

Dušan Protić, programski menadžer CEP-a rekao je da je „zakonodavstvo u Srbiji u najvećoj meri usklađeno sa odgovarajućim pravilima koji se odnose na zaštitu potrošača na području EU“.

„Problemi koji se javljaju kod nas su sistemski i vezani su za sve oblasti koje podrazumevaju primenu prava, ali ima i specifičnih problema. Zaštita potrošača je i pravna i ekonomska oblast, pa je u velikoj meri uslovljena i tržišnim kretanjima“, objasnio je Protić.

Protić je rekao da „tamo gde vlada snažna tržišna ekonomija trgovci vode računa o pravima potrošača, jer su pod velikim konkuretskim pritiskom“.

„Primedbe potrošača najčešće se javljaju tamo gde su odgovori na reklamacije tehnički, gde se automatski odgovara po nekim obrascima koji su usmereni na odbijanje zahteva. Ovde je važna podrška koju pružaju potrošačke organizacije koje funkcionišu u Beogradu, Nišu, Novom Sadu i Kragujevcu“, rekao je Protić.

Izvor: Beta
Fotografija: Lucrezia Carnelos za Unsplash

Mogli bi vas zanimati članci: