Početna Magazin Godine Manjkavosti predloga Zakona o obrazovanju odraslih

Manjkavosti predloga Zakona o obrazovanju odraslih

Predlogom Zakona o obrazovanju odraslih prvi put će biti regulisana ova oblast u pravnom sistemu Republike Srbije. Vlada Republike Srbije je krajem januara 2012. godine po hitnom postupku uputila u Parlament predlog Zakona o obrazovanju odraslih, bez mogućnosti da se ovakav tekst zakona javno raspravlja, kažu iz Krovne organizacije mladih Srbije (KOMS).

Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!
– Javna rasprava o nacrtu Zakona održana je u aprilu i maju 2011. godine, ali je tekst Zakona od tada pretrpeo mnoge izmene. Predlog Zakona o obrazovanju ima mnogo manjkavosti i nudi veoma loša rešenja koja će u mnogome otežati rad onih koji budu želeli da obrazovanje koje pružaju neformalnih putem bude priznato osobama koje ga steknu i da budu upisano u radnu knjižicu, a samim tim i prepoznato i vrednovano na tržištu rada. 
– Početkom februara 2012. godine održan je Konsultativni sastanak o rešenjama koja nudi Zakon na kome je prisustvovalo više predstavnika udruženja građana, Privredne komore Beograd i eksperata iz ove oblasti i na kom smo se složili da je Zakon u opštem smislu veoma loš. Kako je u Parlament upućen po hitnom postupku, nemamo mogućnosti da tražimo njegovo povlačenje iz procedure i ponovno vraćanje na konsultativni proces (posebno zato što je ovo skupštinsko zasedanje poslednje pre raspisivanja izbora, cilj parlamenta je da usvoji što više predloga zakona koje im je Vlada uputila).
Nakon zajedničkih sastanaka, KOMS-a i Građanske inicijative saglasili su se oko preporuka koje će ponuditi Odboru za prosvetu. Preporuke se odnose na: 
  • utvrđivanje jednakih uslova za sticanje statusa javno priznatih organizatora obrazovanja odraslih (zahtev da i osnovne i srednje škole stiču ovaj status po istom postupku kao i druge ustanove, udruženja i sl.);
  • zakonsko utvrđivanje osnovnih uslova za sticanje statusa javno priznatog organizatora aktivnosti obrazovanja odraslih;
  • smanjivanje transakcionih troškova Zakona i redukovanje propisane administracije (jednostavnije vođenje evidencije za programe neformalnog obrazovanja za sticanje kompetencija, isključivanje obaveza potpisivanja ugovora u neformalnom obrazovanju, redukovanje obima podataka koji se prikupljaju o polaznicima, isključivanje obaveza organizatora neformalnog obrazovanja da imaju zaposlenog andragoga, psihologa i stručnog saradnika).