Treninzi snage pomažu ženama da ostanu jake

Treninzi snage pomažu ženama da ostanu jake
Šmikernica izvođačko-karnevalske grupe Palm Spring Folies koja okuplja isključivo seniorke (nađite više na Penzinu)

Ketrin Holbson, američka novinarka koja piše o zdravlju i nauci, istraživala je koliko zapravo jači treninzi mogu da pomognu njoj, ali i drugim ženama da ostanu u kondiciji, kako fizičkoj tako i mentalnoj.

Ona se bavila aerobikom oko dva i po sata nedeljno (150 minuta), ili sat i 15 minuta (75 minuta) ako su treninzi jači, baš kao što to predlaže Centar za kontrolu i prevenciju bolesti SAD (CDC).

Međutim, retko je radila teže vežbe kao što su sklekovi, i u tom delu nije pratila preporuke – da aktivira sve glavne mišiće na telu treninzima izdržljivosti najmanje dva puta nedeljno.

Pregledajući podatke američke vlade shvatila je da se najveći broj žena u treningu ponaša kao i ona: aerobik jeste bio ispoštovan ali jači treninzi ne. Oko 50 odsto žena od 25 do 64 godine održava kondiciju laganijim vežbama, a tek 18 odsto vežba na oba načina. Kod muškaraca je češći slučaj da vežbaju i kondiciono i intezivnije (od 25 do 50 odsto njih praktikuje oba treninga).

Ipak, ona ističe da postoji dovoljno dokaza da obe vrste vežbanja smanjuje rizik od dijabetesa Tip 2, ali da samo treninzi snage smanjuju rizik od osteoporoze, ili sarkopenije.

Održavanje mišićne mase u poznim godinama pomaže da se ostane aktivno tokom starosti i naravno – da se izbegnu povrede.

Žene žive duže od muškaraca, ali sa druge strane, svoje poslednje godine češće provode u ustanovama sa negom jer ne mogu da obave jednostavne zadatke samostalno i da nastave da žive same.

Stručnjaci u razgovoru sa Ketrin ističu da je verovatno manje važno o kolikom se teretu tačno radi sve dok neka vežba (podizanje bućkica, čučanj, podizanje na prste, itd) može da se izvede od 8 do 10 puta. Na kraju treninga preporučljivo je da se zahtevnije vežbe ponove od 12 do 15 puta u jednoj ili dve serije.

Ketrin ističe da je primetila na sebi promenu kada je počela da proširuje svoje treninge i na vežbe izdržljivosti i snage jer, na primer, lakše nosi namirnice kući. Stručnjaci kažu da je to normalno jer sa snagom dolazi i samopouzdanje i osećaj nezavisnosti, piše ona za NPR.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *