Narandžin sok za bistar mozak u starosti

Narandžin sok za bistar mozak u starosti

Naučnici sa Reading univerziteta angažovali su 37 zdravih starijih volontera da piju pola litre soka od narandže svakog dana tokom osam nedelja. Rezultati su bili zapanjujući…

U istraživanju su učestvovale 24 žene i 13 muškaraca starosti od 60 do 81 godine. Za nepuna dva meseca koliko je trajalo istraživanje, svima se znatno popravilo pamćenje, vreme reakcije i tečnost govora u odnosu na rezultate merenja koje su ostvarili na početku „terapije“.

Napredak je, prema rezultatima ostvarenim na testovima pre i posle osmonedeljnog tretmana, bio čak – osam odsto!

Studija pokazuje i da nije neophodno baš svaki dan piti ovoliko soka od pomorandže, ali da uključivanje ovog pića u redovnu ishranu svakako ima pozitivne posledice na zdravlje mozga.

– Ljudi ubrzano stare širom sveta i procene su da će do 2100. godine broj osoba starijih od 60 biti tri puta veći nego danas. Zato je važno da otkrijemo jednostavne i jeftine načine da popravimo kognitivne funkcije starijih osoba – kaže dr Daniel Lamport, autor studije.

Mnoge sorte voća, ali i čaj, kakao i crveno vino, sadrže flavonoide (bioflavonoide). Međutim, ovih supstanci ima oko 800 vrsta a pomorandža sadrži posebno korisnu vrstu flavonoida – flavanone, koji su poznati po veoma dobroj apsorpciji u ljuskom organizmu.

Postojale su ranije studije koje su ukazivale na potencijalno pozitivan uticaj flavonoida, ali ovo je prva koja ispituje konkretnu vrstu – flavanone koji se nalaze u pomorandžama:

– Male, jednostavne izmene svakodnevne dijete koje bi uključile namirnice bogate flavanoidima, pomogle bi značajno zdravlju mozga – kažu istraživači.

Ipak, postoje i negativne posledice ukoliko se pije previše soka jer on sadrži i veći procenat šećera, pa je moguće da dođe i do gojenja. Zato se preporučuje da se voćni sok pije u vreme obroka kako bi se umanjili negativni uticaji kalorija iz soka, piše Daily Mail.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *