Ima li smisla da se direktori odreknu bonusa u korist radnika?

Ima li smisla da se direktori odreknu bonusa u korist radnika?

LinkedIn, najveća „poslovna“ društvena mreža, dospela je u krizu nakon što je objavljeno da je zarada razočaravajuća. Opao je rejting kompanije, pale su akcije, i vrednost je prepolovljena za vrlo kratko vreme. Direktor se odrekao bonusa u korist radnika, ali – da li to pomaže?

Izvršni direktor LinkedIn-a, Džef Vajner, održao je sastanak sa vrhom kompanije u pokušaju da zaustavi pad i popravi stanje. Njegova poruka da povrati optimizam bila je: „Mi smo ista kompanija koja smo bili i dan pre nego što se sve ovo desilo“.

Pored toga, odrekao se deonica vrednih 14 miliona dolara koje su trebalo da budu njegov godišnji bonus i preporučio je da se podele zaposlenima.

On nije jedini takav, ova taktika može se videti sve češće, pa smo je sreli u kompanijama Tviter, Aeropostale, itd.

– Zaposleni odlaze iz jednog od dva razloga: zato što je negde loše, ili zato što idu ka nečem boljem – kaže Ken Oehler, iz HR kompanije Aon Hewitt.

Kada kompanije zapadnu u krizu odlaze oni najbolji koji će lako naći zaposlenje na drugom mestu, a ovo samo ubrzava proces propadanja, i to ne samo zato što mnogo košta pronalaženje novih zaposlenih i njihovo uvođenje u posao, već i zato što obično moraju i da budu posebno dobro plaćeni da bi došli u kompaniju koju počinje da prati loš glas.

Jedan od načina je i pomenuto „čašćavanje“ direktora za zaposlene, ali nije sasvim sigurno da ovo ima nekakav dugotrajan pozitivan efekat.

– To ne pravi razliku. To nije održivo. Naravno, ljudi vole da dobiju novac, ali to su kratkotrajna zadovoljstva. Kada podelite 14 miliona dolara na 10.000 zaposlenih, to nije tako mnogo (1.400 dolara svakom). Dodatno, radnici onda već naredne godine očekuju bar isto toliko. Dugoročno gledano, daleko više smisla ima dobro napisana zahvalnica rukovodilaca – kaže Brian Kropp, HR šef iz kompanije CEB, i dodaje:

– Po našim istraživanjima, sam novac nije na prvom mestu kod radnika. Veći značaj ima vrednost koju osećaju na svom poslu, za sebe i kompaniju, kada vide budućnost u onome što rade, za sebe i za kompaniju. Bolji način da ih zadržite jeste da im date zanimljive projekte i izazove, da im omogućite bolji odnos između posla i privatnog života, da stvorite okruženje koje neguje prijateljstva i čini da im bude jasno da će tako neko prijatno radno mesto teško naći drugde.

Ipak ovaj gest ipak ima određenu vrednost jer pokazuje empatiju rukovodilaca koji dele loše trenutke sa svim zaposlenim. U tom smislu, i sam takav čin ima veću vrednost nego novac koji iz njega sledi, podseća Jason Wesbecher iz kompanije Mattersight za Blumberg.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *